1. Promovează-ți chipul

În această secțiune voi transmite sfaturile mele pentru agenții de turism, care se pot aplica și pentru alte domenii, de ce nu? În total cred că vor fi 100 de idei. Primul meu sfat este ”Promovează-ți chipul”.

Cei care mă cunosc știu că eu îmi pun poza în ”semnătura” e-mailurilor (există site-uri gratuite care te ajută să creezi o semnătură modernă), pe site, pe blog, pe cartea de vizită, în oferte tipărite către turiști (voi detalia în altă postare cum personalizez ofertele), oriunde se poate…La conferințele noastre turistice, de la intrare trebuie să facem cunoștință cu reprezentanții furnizorului și să introducem într-un bol o carte de vizită. Persoane pe care nu le-am văzut în viața mea, care întâlnesc sute de agenți în ”periplul” prin țară, îmi zâmbesc și se uită frumos la mine, spunându-mi că mă cunosc din poză…

Într-o dimineață, în timp ce mă îmbrăcăm ca să plec la serviciu, am primit un telefon de la tatăl unei domnișoare care m-a vizitat pentru informarea despre o posibilă călătorie. Nu ne văzusem vreodată dar a început să-mi explice problemele care ar fi apărut în familie dacă fiica sa ar fi plecat acolo. Mi-a luat câteva minute să-mi dau seama de ce m-a sunat tocmai pe mine apoi am conștientizat că avea în față cartea mea de vizită cu poza… M-am concentrat asupra discuției și am încercat să-i dau sfaturile mele într-un mod cât mai coerent. Nu am mai vorbit de atunci și sper că familia aceasta este bine, dar acea conversație m-a ajutat să înțeleg importanța imaginii și îi mulțumesc că m-a sunat.

Chiar și când ne alegem furnizorii, contează foarte mult dacă avem o persoană de încredere, pe care o cunoaștem. De multe ori ignorăm furnizorii cu mari investiții tehnologice doar pentru că nu cunoaștem pe nimeni de acolo; ni se oferă serviciile unui departament în timpul orarului de lucru. Pentru o rezervare importantă vrem să avem mai mult de atât, vrem un personal touch și în parteneriatul nostru.  Mi se pare ciudat, de exemplu, că am colaboratori cu care vorbesc de aproape 10 ani, mă ajută în cele mai complicate probleme, mi-au dovedit că au calități umane speciale, dar habar n-am cum arată…doar îmi imaginez înfățișarea lor. Din firmele mari sunt trimise doar anumite persoane la târgurile expoziționale deci nici acolo nu ne întâlnim. Ce să facem? Blind date-uri?

 Mi se pare corect să menționez și sursa ideii mele. Acum 8 ani eram la Viena alături de 40 de agenți și așteptam la Clubul de Experți Internaționali de acolo să ne înregistrăm, când angajata centrului ne-a înmânat o carte de vizită pe care era tipărită poza ei alb-negru, mi s-a părut o idee tare. Ai auzit vreun expert de personal branding spunând asta? Ideea e că nu mai știu pe cineva în România care are imaginea pe cartea de vizită iar cărțile de vizită clasice mi se par ”plictisitoare”, chiar și cele diferite, plastifiate, scumpe, cu scris auriu pe fundal negru, etc. Cred că, mai ales în turism, contează omul, nu funcția… și ai o șansă să transmiți că vrei să construiești o legătură cu turiștii și cu partenerii tăi. De asemenea cred că mai comunici simțul responsabilității; este fotografia ta acolo, tu le vei fi alături turiștilor. La un moment dat, poate voi schimba și numele agenției; cred că trebuie să aibă legătură cu numele tău pentru că turiștii pentru tine vin la agenție, nu pentru impunătorul brand ”americanizat”. Sigla agenției, pe care o vezi deasupra intrării la serviciu, ar fi zero dacă tu nu ai reuși să construiești cu turiștii tăi o relație puternică.

Amintește-ți că ești o persoană FRUMOASĂ! Dacă ai rămas în domeniul turismului înseamnă că ai vizitat câteva țări care ți-au făcut sufletul și mai „frumos” plus că sigur ai o legătură specială cu turiștii tăi, cărora li te dedici. De asta cred că orice agent de turism, indiferent de aspectul fizic, este deja văzut ca o persoană frumoasă și nu trebuie să se rușineze absolut deloc atunci când se promovează astfel.

Publicitate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s