Lista mea zilnică

În ultimii ani am încercat mai multe metode de scriere a listei zilnice. Cred că această listă trebuie adaptată în funcție de trăsăturile fiecăruia. Varianta mea actuală este următoarea, compusă din 5 secțiuni:


1. Recunoștințele
Aici încerc să scriu cel puțin 3 lucruri și, chiar dacă sunt lucruri simple, după o scriere zilnică, îți aduc liniște. Te vor ajuta cu siguranță atunci când treci prin perioade grele Câteva exemple de recunoștințe sunt: conversația plăcută cu un client, cina gustoasă preparată de soție, ”discoteca” improvizată cu fiica mea, vânzări bune în acea zi, plimbare plăcută cu bicicleta, etc.


2.Erorile
Dacă îți scrii greșelile comise astăzi, cel mai probabil mâine nu le vei repeta, ceea ce e deja un lucru bun. Străduiește-te să scrii 3 greșeli și vei fi mai înțelept în viitor. Exemple: am fost prea ironic, prea iritant, nu am gândit un comentariu, am acționat fără să gândesc, am pierdut timp cu ceva inutil, am fost prea dur cu fata, nu am lucrat deloc la un proiect important, nu am urmat niciun plan, m-am lăsat influențat de anumite știri, etc.


3. Sarcinile de mâine
Aici trec minimum 5 sarcini și le împart pe categorii, în funcție de domeniile de interes, de exemplu serviciu, disertație, personal (incluzând familia) și blogul personal.
Pe cele de la serviciu le am, de obicei, în Google Calendar, dar îmi mai vin idei seara și le trec aici. Ca exemple avem: sună-l pe clientul X, citește povești copilului, fă un origami cu fata, fă o meditație la prânz, repetă 3 deschideri la șah, atinge un nivel al problemelor șahiste de 2050, scrie 3 articole, etc.


4. TO BE
Lista cu ce fel de persoană vrei să fii mâine: harnică, liniștită, sportivă, concentrată, de succes, etc.(minimum 3).


5. TO FEEL
Ce vrei să simți mâine: spiritualitate, liniște, energie, iubire, bucurie, inspirație, etc.
Eu fac această listă seara, înainte de somn, dar știu că, pentru unii, e mai eficientă la începutul zilei. Dacă e prea complicat pentru tine, te sfătuiesc să îți faci o listă cu 5 sarcini pe care să o ții în buzunar în timpul zilei, dintre care să încerci să faci 4.
Am aflat de listele TO BE și TO FEEL din următorul video:

Sigur îți va plăcea videoclipul.

Îți este de ajutor acest articol? Tu cum reușești să fii productiv(ă)? 

Publicitate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s